PDCA

PDCA

  • Nele Gheysen
    • Nele Gheysen
    • 04/06/2021
  • Met Processminds adviseren we niet alleen, maar bepalen we samen met u het verbeterdoel, implementeren dit op de vloer, rapporteren naar u over onze acties, luisteren naar uw bezorgdheden en sturen bij conform de "PDCA"-cirkel.

  • U plant een nieuw likje verf voor de keuken: u kiest een mooi kleurtje, koopt verf en borstels, informeert bij een bevriend schilder voor tips & tricks (=P). Dan vliegt u erin: 2 dagen lang geeft u het beste van uzelf bij het schilderen (=D). Daarna zet u een stapje terug, bekijkt u de muren vanop een afstandje en vergelijkt of het resultaat overeenkomt met het verhoopte resultaat (=C). Indien nodig stuurt u bij: u zet alsnog een extra laag, of u huurt alsnog de bevriende schilder in (=A). Enzovoort. Dit is de Plan – Do – Check – Act cirkel, ook wel kwaliteitscirkel van Deming genoemd. Wanneer de 4 stappen doorlopen worden, opnieuw en opnieuw, wordt uw product of proces steeds beter. Wanneer één of meer stappen worden overgeslagen is een goed of verbeterd resultaat onmogelijk.